Meie lood

Põllumajandusõpilase auhinnareis Saksamaale CLAASi ja Lemkeni tehasesse 13. märts vadim.albrant

Järvamaa Kutsehariduskeskuse ja Konekesko Eesti AS-ga koostöös on koolil rendil traktor CLAAS AXION 850. Seoses sellega korraldas Konekesko väikese võistluse, mille raames paluti õpilastel jagada oma kogemusi CLAASi traktoriga. Kogemusi jagasid kuus õpilast, kelle seast loositi välja üks võitja.


Peaauhinnaks oli reis Saksamaale CLAASi ja Lemkeni tehasesse.

Loosi tahtel osutus võitjaks Jaanus Salu, kes viibis Saksamaal 4.-7.märtsini külastades CLAASi ja Lemkeni tehaseid. Kokku sõitis Eestist 38 inimest, kellest 32 olid Konekesko kliendid.

Jaanus: „Kooli ja Konekesko vaheline koostöö on väga hea. Konekesko tegi meile koolis võistluse, mille käigus pidime kirjeldama koolis oleva traktori kasutajakogemust (CLAAS AXION 850), ehk lühidalt võttes millised on masina omadused, mugavused töö tegemisel jne“.

Jaanuse muljed auhinnareisist:

Sõitsin 4.märtsi õhtul koos Eesti põllumajandusettevõtjatega ja Konekesko esindajatega Saksamaale, kus ees ootas meid CLAASi ja Lemkeni tehaste külastused.

1. päeval külastasime CLAASi tehast Harsewinkelis, kus nägime kombainide, silohekseldite ja CLAASi suurimate traktorite ehk Xerioniseeria tootmist juppidest kuni valmismasinani. Lisaks on ka selles tehases CLAASi koolituskeskus, kus õpilased saavad teha iseseisvalt praktilist tööd. Ainus kriteerium seal õppimiseks on inglise keele oskus. Õppetöö kestab seal kolm aastat ja õpilased saavad ka õppimise eest väärilist tasu. Tehas laiub kokku ca 40 hektaril, millest 20 hektarit on katusega kaetud. 2013. aastal valmis ka modernne kontorihoone, mille kütmiseks kasutatakse selle all olevas serveriruumis tekkivat soojusenergiat. Kuna tehase kõige pikema distantsi pikkuseks on kaks ja pool kilomeetrit, siis on punktist A punkti B jõudmiseks kasutusel ligi 800 jalgratast. Tehase tuur kestis kokku 2.5 tundi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.päeval külastasime CLAASi varuosade keskust Hammis. Keskuses on kasutuses huvitavad tegelased, need on automaatrobotid. Nimelt tagatakse varuosade keskuses õige tarne tänu väga täpsele tehnoloogia ning tarkvara kasutusele. Kui kaup jõuab keskusesse, antakse kaubale oma kood ning iga varuosa kaalutakse ära. Tellimuse laekumisel komplekteeritakse see ühte pakendisse vastavalt varuosade koodidele ning kaalutakse üle. Nii tellimusse kuuluva kauba kui ka riiulisse tagasi saadetavate osade kaal peab klappima.Huvitav fakt- kui CLAAS lõpetab mõne oma mudeli tootmise, siis sellele mudelile on varuosad veel 25 aastat saadaval.

Peale külastust jätkasime teed Alpeni poole. Ööbimiskoht oli seekord tavapärasest majutusasutusest midagi enamat. Nimelt majutati meid hotelli Wunderland Kalkar, mis oli algselt ehitatud tuumaelektrijaamaks. See jaam ei läinud aga kunagi ekspluatatsiooni, kuna peale Tšernoboli katastroofi 1986. aastal hakkas kohalik rahvas protesteerima ning Saksa valitsus otsustas tuumaelektrijaama mitte käiku lasta. Elekrijaam müüdi ning uued omanikud vormisid sellest hotelli.

3.päeval külastasime Lemkeni tehast Alpenis, kus 2005. aastal töötas tehases ca 600 töötajat, täna annab tehas aga tööd ligi 1 400 inimesele üle maailma. Lemken on kaasaegne tootmisettevõte, mis peab kinni kõrgetest nõuetest nii toote kui keskkonna osas. Tehasest ülejäävat soojusenergiat kasutatakse oma hoonete kütmiseks ning päikeseenergiat elektrienergia ja sooja vee tootmiseks. Ekskursiooni käigus usaldati meid ka tootmise südamesse, kus oli võimalus oma silmaga näha, kuidas toimub materjalide termiline töötlemine. Nägime erinevate detailide pressimist, poleerimist jne. Lisaks detailide tootmisele vaatasime ka kuidas pannakse kokku atrasid, randaale, mullafreese jne. Peale lõunat toimus meil tehases põllutöömasinate esitlus. Õhtul asusime tagasi koduteele ning selleks korraks saigi meie ühine reis läbi.

 

 

 

 

 

 

 

Reis oli väga huvitav ja kogemusterohke. Kui tekib veel võimalus uuesti minna, siis soovitan kõigil õpilastel sellest kinni haarata ja osaleda! Lisaks tehaste külastusele jäi aega ka kohaliku elu ja oluga tutvuda.

Soovin tänada meie gruppi ja Konekesko Eesti AS esindajaid suurepärase elamuse eest.

Suurimad tänud minu poolt Konekesko turundusjuhile Lola Tehverile abivalmiduse eest.

Põllumajanduse III kursuse õpilane Jaanus Salu

Pildigaleriid saab vaadata SIIT.

 

Peaauhinnaks oli reis Saksamaale CLAASi ja Lemkeni tehasesse.

Loosi tahtel osutus võitjaks Jaanus Salu, kes viibis Saksamaal 4.-7.märtsini külastades CLAASi ja Lemkeni tehaseid. Kokku sõitis Eestist 38 inimest, kellest 32 olid Konekesko kliendid.

Jaanus: „Kooli ja Konekesko vaheline koostöö on väga hea. Konekesko tegi meile koolis võistluse, mille käigus pidime kirjeldama koolis oleva traktori kasutajakogemust (CLAAS AXION 850), ehk lühidalt võttes millised on masina omadused, mugavused töö tegemisel jne“.

Jaanuse muljed auhinnareisist:

Sõitsin 4.märtsi õhtul koos Eesti põllumajandusettevõtjatega ja Konekesko esindajatega Saksamaale, kus ees ootas meid CLAASi ja Lemkeni tehaste külastused.

1. päeval külastasime CLAASi tehast Harsewinkelis, kus nägime kombainide, silohekseldite ja CLAASi suurimate traktorite ehk Xerioniseeria tootmist juppidest kuni valmismasinani. Lisaks on ka selles tehases CLAASi koolituskeskus, kus õpilased saavad teha iseseisvalt praktilist tööd. Ainus kriteerium seal õppimiseks on inglise keele oskus. Õppetöö kestab seal kolm aastat ja õpilased saavad ka õppimise eest väärilist tasu. Tehas laiub kokku ca 40 hektaril, millest 20 hektarit on katusega kaetud. 2013. aastal valmis ka modernne kontorihoone, mille kütmiseks kasutatakse selle all olevas serveriruumis tekkivat soojusenergiat. Kuna tehase kõige pikema distantsi pikkuseks on kaks ja pool kilomeetrit, siis on punktist A punkti B jõudmiseks kasutusel ligi 800 jalgratast. Tehase tuur kestis kokku 2.5 tundi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.päeval külastasime CLAASi varuosade keskust Hammis. Keskuses on kasutuses huvitavad tegelased, need on automaatrobotid. Nimelt tagatakse varuosade keskuses õige tarne tänu väga täpsele tehnoloogia ning tarkvara kasutusele. Kui kaup jõuab keskusesse, antakse kaubale oma kood ning iga varuosa kaalutakse ära. Tellimuse laekumisel komplekteeritakse see ühte pakendisse vastavalt varuosade koodidele ning kaalutakse üle. Nii tellimusse kuuluva kauba kui ka riiulisse tagasi saadetavate osade kaal peab klappima.Huvitav fakt- kui CLAAS lõpetab mõne oma mudeli tootmise, siis sellele mudelile on varuosad veel 25 aastat saadaval.

Peale külastust jätkasime teed Alpeni poole. Ööbimiskoht oli seekord tavapärasest majutusasutusest midagi enamat. Nimelt majutati meid hotelli Wunderland Kalkar, mis oli algselt ehitatud tuumaelektrijaamaks. See jaam ei läinud aga kunagi ekspluatatsiooni, kuna peale Tšernoboli katastroofi 1986. aastal hakkas kohalik rahvas protesteerima ning Saksa valitsus otsustas tuumaelektrijaama mitte käiku lasta. Elekrijaam müüdi ning uued omanikud vormisid sellest hotelli.