Sündmuste kalender

Valikud rakenduvad automaatselt

01. august - 31. august

22.august.2025

Täienduskoolitus - koolieeliku mõtte- ja käitumismudelid ning nendega toimetulek (80 t)

Asukoht Paide

Koolitus toimub Paide õppekohas 22. aug, 29. aug, 5. sept, 19. sept, 3. okt, 24. okt ja 30. okt

 

Sihtrühm: Lasteaedade töötajad, puudega lapse hooldajad, lapsehoidjad, lastega töötavad spetsialistid, tugiisikud, kellel puudub pedagoogiline ettevalmistus ja kes puutuvad igapäevatöös kokku lastega ja nende peredega ning vajavad täiendavaid teadmisi, kuidas mõista eelkooliealise lapse mõtte- ja käitumismustreid erinevates igapäevastes olukordades.

 

Õppe sisu: 

Auditoorne töö (50 t)

I Käeline võimekus. Joonistamisoskus ja selle etapid. Eakohane joonistamisoskus vastavalt lapse kogemuste ja mõtlemise tasandile. Lapse suunamine ja abistamine töövahendite kasutamisel. Lapse kunstitöö eksponeerimine ja tunnustamine.

II Lapse soov ja vanema reageering. Kannatlikkus ja kannatlik olemine. Suhtlemistasandid (E. Berne). Kuulamisoskus, verbaalne kasvatus. Lapse iseseisvus. tagantjärele targutused.

III Piiride seadmine, kokkulepete sõlmimine, laste vajaduste märkamine ning vajadusel reageerimine. Vanema ja õpetaja enesekehtestamine. Korraarmastus.

IV Lugema õppimine ja õpetamine. Häälimine. Sõnavara areng ja selle rikastamine. Sõnapimedus (afaasia), düsleksia. Keele ja kõne seos matemaatika õpetamisel; võtted, kuidas abistada ning suunata last lugemistegevuste läbiviimisel

V Lapse loomulik uudishimu. Sõnakuulelikkus (mis keelatud, see on huvitav). Lapse vajaduste ennetamine, reageerimine võimalikele ohtudele

VI Eelkooliealine laps ja saladuse pidamine. Lapse ausõna. Keelatud tegevuse salatunne. Lapse vajaduste märkamine ja reageerimine vastavalt.

VII Tajumine ja arvestamine. Lapse aeg ja täiskasvanu aeg. Aja mõisted. Aeg kui metafoor. Subjektiivsed ja objektiivsed ajamõõtmed. Kell ja kalender. Kuidas tegevusi reflekteerida töötades koolieelikutega.

VIII Agressiivsus ja vägivaldne käitumine. Viha olemus ja selle väljendamine, oma tunnete reflekteerimine. Agressiivsele käitumisele reageerimine. Karistus ja järelemõtlemise aeg. Õpetaja/vanema käitumine probleemses olukorras.

IX Lapse söömisharjumused ja isud. Söömiskultuur. Tervislik toit. Käitumine lapse abistamisel ja söömistegevuse ja -valikute suunamisel.

X Lapse arusaam surmast. Lapse leina- ja kriisireaktsioonid. Leinaprotsess ja selle etapid. Leinav laps ja leina leevendamine, abi reaalsusega kohanemiseks. Lapse arengustaadiumid ja lein. Õpetaja käitumine, kui laps on kaotanud lähedase inimese

 

Praktiline töö (30 t)

Situatsioonülesanded iga mooduli lõpus igapäevatööst lähtuvalt. Iga osaleja jagab oma kogemusesi lähtuvalt mooduli teemast.

 

Koolitus viiakse läbi ESF programmi „Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine“ raames.

 

Koolitusele on vajalik eelnevalt registreerida.

Lisainfo: koolitusjuht Gärt Oselin / gart.oselin@jkhk.ee / mobiil 515 5611

Registreerin koolitusele SIIT

 

22.august.2025

UUS KOOLITUS! Abivahendid abivajaja abistamisel (24 t)

Asukoht Paide

Koolitus toimub Paide õppekohas 22. aug, 23. aug ja kolmas päev kokkuleppel õppegrupiga kas 24. aug või 30. aug

Koolituse tulemusel õppija on teadlik abivahenditest ning nendega seotud seadlusandlusest, hindab abivajaja abivahendi vajadust, määrab ja kohandab abivajaja tegevusvõimet toetavat ja sobivat abivahendit.

Auditoorne töö (16 t) 

Eesti seadusandlus ja abivahendite süsteem 

Ülevaade kehtivast seadusandlusest (sotsiaalhoolekande seadus, tervisekassa määrused) ning abivahendite kompenseerimise kord. Juhised ja nõuanded koostööks ametiasutustega abivahendite kompenseerimisel. 

Abivahendite ja ortooside klassifikatsioon, kasutamine ja kohandamine 

Erinevat tüüpi abivahendite ja ortooside tüübid, nende vajaduse väljaselgitamine, määramine ja kasutusvaldkonnad ja nende kohandamine individuaalsetele vajadustele. 

Abivahendi kasutamisega seotud ohutegurid. 

Praktiline töö õppekeskkonnas (8 t) 

Praktilised harjutused abivahendite ja ortooside hindamise, määramise ja kohandamise kohta vastavalt inimese seisundile.

Grupitöö: konkreetsete juhtumite põhjal probleemide lahendamine grupitööna, keskendudes abivahendite ja ortooside valimisele ning kohandamisele.

 

Koolitus viiakse läbi ESF programmi „Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine“ raames.

 

Koolitusele on vajalik eelnevalt registreerida.

Lisainfo: koolitusjuht Gärt Oselin / gart.oselin@jkhk.ee / mobiil 515 5611

Registreerin koolitusele SIIT