24.04.2022. a toimus taaskord Porsche ringil Mannergute Mõõduvõtt, järjekorras juba 32-ne. Kui 31-sel sai nooruke võistkond maitse suhu, siis seekord mindi ikkagi täispangale.
Mis on Mannergute Mõõduvõtt?
Mannergute Mõõduvõtt on meeskondlik, meelelahutuslik, mitte-sportlik kestvussõit, mille peamiseks eesmärgiks on tuua kokku sõbrad, kes annaksid vanale, aeglasele ja muul põhjusel ühiskonna poolt ära põlatud autole veel viimane võimalus end tõestada ning veeta üks lõbus päev ringrajal.
Kaheksa tundi kestev mõõduvõtt algas juba varakult auto ettevalmistusega. Valitud autoks on endine kooli õppesõidu auto Toyota Yaris, mis vedas Põltsamaa õpetajaid ning on üle elanud nii puid, põõsaid kui ka jäneseid ja liiklusposte.
Mõningate veermiku, piduri ning kere osade tugevdamise/parendamisega suutsid õpilased teha Toyotast veelgi kiirema ja vastupidavama väikesõiduki.
Päev algas Pärnus raja ääres auto tehnilise kontrolliga, mis läbiti täiesti puhtalt, mitte ühtegi kommentaari ega nurisemist. Õpilased olid tublit tööd teinud. Edasi suund boksi, mis järgnevad kaheksa tundi on meie tuulevarjuks, töökojaks ja puhkeruumiks. Stardini jäänud 30 minutit...
Stardis on 43 sõidukit, mis ühel või teisel moel on oma tee lõpetanud tänavaliikluses, kuid ometi Mannerguks sobivad ideaalselt, nagu ka meie Yaris. Alustasime üsna taga otsast, et siis vaikselt läbi puntra kõigist mööda saada. Esimese tunni lõpuks olime jõudnud viimasest reast pundi etteotsa ning kümnendale kohale. Edasi läks ainult tõusvas joones. Teise tunni lõpuks olime kolmandad. Kogu sõit möödus rahulikult, kuni teine sõitja tegi sõiduvea, mis oleks võinud väga kurvalt lõppeda. Joonas Palmisto (AT-20) jõudis kerge vihmasabina saatel väga kiirelt teistele järgi, kuid tegi saatusliku vea. Kurvis natuke gaasipedaali kergitamine viis auto keset kurvi balansist välja ja toimus kokkupõrge vastasmeeskonnaga. Õnneks kõik jäid terveks ning ravi vajas ainult auto. Vastasmeeskonnal nii õnnelikult ei läinud, autoga polnud enam turvaline liigelda. See väike intsident aga meie meeskonda ei seganud. Kui langesime esimeselt positsioonilt taaskord viiendale, siis kooli töökoja meister Tõnu Taalimäe suutis tagasi teenida vajalikud sekundid ja ringid, mis kaotsi olid läinud, liikudes märjal rajal teistest üle 5 sekundi ringi peale kiiremini. Ajaks, mil Joonas viimast tundi sõitma läks, oli JKHK meeskond tõusnud kolmandale kohale. Sõit on läbi siis, kui finiši lipp langeb. Yaris sõitis võidukalt üle joone ning meeskonnale auväärne kolmas koht oli välja teenitud.
Kuhjaga õnne, kogemusi ja tarkust kõigile. Lisaks kahele sõitjale oli koolist kohale abiks tulnud Maylren Remmelkoor (AT-20), Mauno Allik (AT-19) ning Karl Sokk (AT-21). Kiirete boksipeatuste ning läbimõeldud strateegia eest vastutas katkestama pidanud Viljandi Kutseõppekeskuse meeskonna õpetaja Mikk Maaten.
Kas järgmine kord on Yaris taas rajal? Eks peab meie tublidelt õpilastelt seda uurima.
Autoõpilaste ja õpetajate eesmärk on läbi sellise tegevuse populariseerida autotehnikute kutseõpet Eestis.
Meeskond tänab:
- Castrol Eesti
- NB Quality
- Krauman Motors
- Benefit AS
- Siim Siimussaar
- Mikk Maaten
- Helina Vatsfeldt