Uudised

Õpiränne Türki 09. märts Valev.Väljaots

Autotehniku eriala õpetajad käisid Türgis kogemusi saamas.


24. veebruaril asusid koroona viiruse ohust hoolimata 3 reisiselli teele nädalasele õppereisile Türki, et külastada seal asuvat üht suurimat kutsekooli. 2500 õpilasega kool õpetab Izmitis (Istanbulist u 200 km Lõuna pool) erinevaid, just tehnilisi erialasid, sh autondus, robootika, keemia, siseviimistlus, puidutööd, metallitööd jne. Leidsime palju erinevusi ning samuti ka sarnasusi koolide vahel - osalt tuleneb see kultuurist, kuid väga paljuski ka riigi võimekusest.

Autonduse osakonnal on väga palju eraldi spetsiaalseid õppeklasse, tööohutuse õppeklass, mootorite labor, diagnostika labor, Mercedes-Benz õppeklass ning Fiati õppeklass. Kuna Izmitis on kolm autotehast, siis need tehased jagavad heldelt õppematerjalidena nii autosid, mootoreid, käigukaste jpm õppetööks vajaminevaid detaile. Hiljem vahetatakse õppematerjale koolide vahel.

Koolid ei otsi omale sponsoreid, vaid tööandjad otsivad omale kooli, kes koolitaks neile tööjõudu. Palju vilistlasi toetab kooli rahaliselt ning samuti ka materjalidega. Autotootjate poolt annetatud materjalid, spetsiaalsete õppeklasside loomiseks, on väga oluline ja suur vahe võrreldes meie olukorraga.
MB õppeklassis asetses keset ruumi suur MB Actros veoauto, mille pealt saavad õpilased õppida. Erinevate autotootjate õppeklassid on selle jaoks, et lõpetanud õpilased, kes on läbinud selles klassis õppetöö, saavad juba ilma eraldi väljaõppeta minna antud esindusse või tehasesse tööle.

Õppetöö toimub suures osas nagu töökohapõhise õppena - kaks päeva koolis, kolm päeva ettevõttes. Erinevalt meie õpilastest sealsed õpilased koolist väga palju praktilist poolt ei saa.

Külastasime lähetuse käigus ka kohalikku Hyundai autotehast, Mercedes-Benzi ametlikku esindust ning Fiati ametlikku hoolduskeskust. MB esindus ei erine kuidagimoodi Eesti omast, kõik samamoodi tehtud ning vägagi meeldiv. Fiati hoolduskeskuse üldine tase erines märkimisväärselt Eesti hoolduskeskustest (nii korra kui töövahendite poolest). Eks see erinevus on seotud vist sealse kultuuriga. Hyundai tehase liinilt veereb iga minut välja üks Hyundai i20 või i30 (autod tulevad  liinilt vaheldumisi). Hyundais oli meeldiv kogemus, nad teadsid, kes on Ott Tänak… 

Loodame peatsete projektideni koos nendega!

24. veebruaril asusid koroona viiruse ohust hoolimata 3 reisiselli teele nädalasele õppereisile Türki, et külastada seal asuvat üht suurimat kutsekooli. 2500 õpilasega kool õpetab Izmitis (Istanbulist u 200 km Lõuna pool) erinevaid, just tehnilisi erialasid, sh autondus, robootika, keemia, siseviimistlus, puidutööd, metallitööd jne. Leidsime palju erinevusi ning samuti ka sarnasusi koolide vahel - osalt tuleneb see kultuurist, kuid väga paljuski ka riigi võimekusest.

Autonduse osakonnal on väga palju eraldi spetsiaalseid õppeklasse, tööohutuse õppeklass, mootorite labor, diagnostika labor, Mercedes-Benz õppeklass ning Fiati õppeklass. Kuna Izmitis on kolm autotehast, siis need tehased jagavad heldelt õppematerjalidena nii autosid, mootoreid, käigukaste jpm õppetööks vajaminevaid detaile. Hiljem vahetatakse õppematerjale koolide vahel.


Koolid ei otsi omale sponsoreid, vaid tööandjad otsivad omale kooli, kes koolitaks neile tööjõudu. Palju vilistlasi toetab kooli rahaliselt ning samuti ka materjalidega. Autotootjate poolt annetatud materjalid, spetsiaalsete õppeklasside loomiseks, on väga oluline ja suur vahe võrreldes meie olukorraga.
MB õppeklassis asetses keset ruumi suur MB Actros veoauto, mille pealt saavad õpilased õppida. Erinevate autotootjate õppeklassid on selle jaoks, et lõpetanud õpilased, kes on läbinud selles klassis õppetöö, saavad juba ilma eraldi väljaõppeta minna antud esindusse või tehasesse tööle.

Õppetöö toimub suures osas nagu töökohapõhise õppena - kaks päeva koolis, kolm päeva ettevõttes. Erinevalt meie õpilastest sealsed õpilased koolist väga palju praktilist poolt ei saa.

Külastasime lähetuse käigus ka kohalikku Hyundai autotehast, Mercedes-Benzi ametlikku esindust ning Fiati ametlikku hoolduskeskust. MB esindus ei erine kuidagimoodi Eesti omast, kõik samamoodi tehtud ning vägagi meeldiv. Fiati hoolduskeskuse üldine tase erines märkimisväärselt Eesti hoolduskeskustest (nii korra kui töövahendite poolest). Eks see erinevus on seotud vist sealse kultuuriga. Hyundai tehase liinilt veereb iga minut välja üks Hyundai i20 või i30 (autod tulevad  liinilt vaheldumisi). Hyundais oli meeldiv kogemus, nad teadsid, kes on Ott Tänak… 

Loodame peatsete projektideni koos nendega!